Om alla dessa hotellvistelser

Känslan av att komma in i ett opersonligt, kliniskt vitt rum får våra fingrar att börja klia.
Linn som är den mer ordningsamma av oss, väljer ett hörn av rummet där hon lägger smycken och kläder i högar. Jag slänger istället allting överallt. Badrummet måste vara godkänt för en harmonisk vistelse på hotellet. Det ska vara bra ljus, vitt och med en lång bänk där man kan breda ut sina hygienprodukter. Ganska ofta händer det att vi inte får på TV:n. När det inträffar ringer Linn ner till receptionen som antingen förklarar vart powerknappen sitter eller föreslår att vi ska byta rum. Något vi upptäckte på ett av hotellen var att jag aldrig satte tillbaka locket på mina saker. tex tandkrämen, ansiktskrämen, ja ni fattar. Efter tre års träning har jag äntligen lärt mig. Det absolut bästa med att bo på hotel måste ju ändå vara hotellfrukosten! Pannkakor, yoghurt, frukter, varm choklad,, ja.. Vi rekomenderar INTE att äta rinniga saker i sängen, men den historien får ni höra någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0